Overleg omwonenden Rijksweg Limmen

28 mei 2020

Omwonenden van de Rijksweg Limmen gaven eind mei gehoor aan de oproep van de PvdA fractie in Castricum om te komen praten over de herinrichtingsplannen van de Rijksweg. Hans Min, caroussellid voor de PvdA , gemeenteraadslid Ada Greuter en bestuurslid Ankie Dil waren druk in gesprek. De reacties van bewoners op de plannen van de gemeente werden besproken. Hans Min zal alle suggesties meenemen om ze binnen de gemeenteraad aan de orde te stellen. Suggesties en reacties kunnen nog steeds aan hem worden doorgegeven op  [email protected]

inspraak2limmen

De gemeente wil de Rijksweg herinrichten. Er ligt een voorlopig ontwerp plan van de gemeente waarbij een aantal maatregelen wordt voorgesteld om een goede doorstroming te behouden en de verkeersveiligheid te verbeteren. De rijbaan wordt voorzien van een overrijdbare middengeleider, waardoor het inhaalverbod duidelijk wordt. Er worden uitritconstructies aangelegd bij de aansluitende zijwegen, waardoor de voorrang duidelijker wordt. Er wordt een eenrichtingsfietspad aangelegd vanaf de Uitgeesterweg direct naar de kruising met de Zeeweg. De fietspaden langs de Rijksweg worden verbreed. Op meer plekken komen mogelijkheden om over te steken door het aanbrengen van middeneilanden. Bij de Enterij worden zodanige middeneilanden aangebracht dat auto’s zich hier tussen de twee rijbanen kunnen opstellen. Bij de Visweg is het plan een rotonde aan te leggen maar de rotonde is onder voorbehoud.

inspraak3limmen