PvdA aan college: hoe bewoners echt te betrekken bij ontwikkelingen op landgoed Duin en Bosch?

6 april 2021

De PvdA fractie is kritisch over de ontwikkelingen op het landgoed Duin  en Bosch. Naar aanleiding van bezwaren van het bewonersplatform Duin en Bosch vraagt de PvdA fractie aan het College welke stappen het neemt tegen grondeigenaar Parnassia.

De gemeenteraad heeft in december 2018 een motie aangenomen (met steun van de PvdA) om de bewoners van de wijk meer te betrekken bij de bouwontwikkelingen op het landgoed. Dat kreeg vorm door een klankbordgroep op te richten die het kwaliteitsteam adviseert die op zijn beurt het College van B&W adviseert over de bouwplannen. Het bewonersplatform is echter eind maart 2021 uit die klankbordgroep gestapt omdat bleek dat op  hun bezwaren onvoldoende werd gereageerd en door het Kwaliteitsteam niet werden doorgegeven aan het college van B&W.

De PvdA fractie had al  enige kritiek op dit kwaliteitsteam en betreurt dat er gewoon niet wordt geluisterd en gehandeld met het Bewonersplatform.

Parnassia kwam begin april in het nieuws omdat bewoners constateerden dat de zorgonderneming beschermde bomen illegaal liet kappen op de plek waar de gewraakte bouwplannen zijn geprojecteerd.

Klik hier voor berichtgeving in de Castricummer over de illegale bomenkap.