15 februari 2022

Rabo-pand: PvdA wil meer betaalbare woningen

In De Castricummer van 11 januari 2022 is een artikel opgenomen, waarin de RABO bank en BPD (Bouwfonds) kenbaar maken huurwoningen te willen realiseren in het voormalige bank gebouw aam de Dorpsstraat. De fractie heeft het college gevraagd te zorgen dat minimaal 30 procent van die woningen sociale huurwoningen zullen zijn. Dit zijn de vragen die de fractie heeft gesteld.

1. Is er al overleg met uw college over de gewenste herontwikkeling van het oude bankgebouw?
  2. Mocht u medewerking willen geven aan bestemmingswijziging ten behoeve van wonen, dan verzoeken wij u als voorwaarde te stellen dat tenminste 30 % van de te realiseren appartementen in de goedkope huur worden gerealiseerd. Kunt u hiermee instemmen?
  3. Hoe past de wens tot bestemmingswijziging van de oude RABO  bank in uw visie op een toekomst bestendig aantrekkelijk winkelgebied in de oude dorpskern, in een tijd met veel leegstand van winkels en de ambitie van de bioscoop en de huisartsen Dorpspraktijk om ook herhuisvesting te realiseren in het oude dorp?