fractievoorzitter en raadslid

Jose Smits

Jose Smits woont sinds 6 jaar in Castricum. Ze is goed ingevoerd in de lokale omstandigheden als voetballend lid van Vitesse 22, lid van het bewonersplatform Duin en Bosch en voormalig lid van het bestuur van PvdA Kennemerland Midden. Ze werkt als zelfstandig onderzoeker op het terrein van sociaal-economie, financiën en het sociaal domein. Jose heeft een rijke ervaring als politica: ze was van 1998 tot en met 2006 lid van de Tweede Kamer voor de PvdA en voorzitter van de Tweede Kamercommissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Haar speerpunten voor de komende periode zijn: meer sociale woningbouw realiseren; een actief beleid voor betere zorg voor ouderen en mensen met een beperking; realiseren van praktisch lokale plannen om het klimaatprobleem te verhelpen; zorgen dat klimaatmaatregelen niet leiden tot hogere lasten voor mensen met lage en middeninkomens en het mee organiseren van effectieve participatie door actieve burgers.

De PvdA Castricum gaat voor een goede samenwerking met andere linkse partijen, in het bijzonder Groen Links met wie op landelijk niveau ook goed wordt samengewerkt.