ondersteuner fractie

Lijstduwer: Rosanne Rootert

Over Lijstduwer: Rosanne Rootert

Rosanne Rootert is een bijzondere en actieve klimaatactivist. Ze werkte bij de Rechtsspraak maar nam ontslag om onbetaald te werken voor de organisatie Reclame fossielvrij. Deze organisatie strijdt ervoor dat reclame door de fossiele industrie, reclame voor vliegreizen en cruises en reclame voor auto’s met fossiele brandstofmotor worden uitgebannen.

Door dagblad Trouw werd Rosanne en Femke Sleegers en hun organisatie Reclame  Fossielvrij onlangs op de  derde plaats gezet in de duurzame top 100. Rosanne is ook aangesloten bij het landelijk netwerk PvdA Duurzaam en heeft met haar ideeën actief bijgedragen aan het verkiezingsprogramma van de PvdA Castricum. “In onze gemeente hebben velen van ons het goed. Het is daarom tijd om ook eens aan een ander te denken: aan de mensen die het financieel minder breed hebben en aan de toekomstige generaties die opgezadeld worden met de gevolgen van klimaatverandering.”