Slechte woonomstandigheden in containerwoningen houden aan

Door Jose Smits op 7 oktober 2023

Het leek een goede oplossing: flexwoningen voor statushouders in Castricum. Een experiment met containerwoningen startte 2 jaar geleden. Maar er blijkt veel mis met die woningen. Bewoners slaan alarm, maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Zo begint het bericht over de uitzending op 1vandaag, 7 oktober 2023.

In de gemeenteraad is door vooral oppositiefracties al enkele malen gesignaleerd dat de gemeente te weinig doet om de woonomstandigheden te verbeteren en dat er veel schort aan het beheer. Het college van burgemeester en wethouders reageert doorgaans laks op klachten en blijft volhouden dat de beheerder goed zijn werk doet.
De PvdA fractie vindt dat de gemeente Castricum zo langzamerhand met dit pilotproject zijn reputatie op het spel zet, ook al omdat het een nieuw project met dezelfde beheerder in gang wil zetten.

Jose Smits

Jose Smits woont sinds 6 jaar in Castricum. Ze is goed ingevoerd in de lokale omstandigheden als voetballend lid van Vitesse 22, lid van het bewonersplatform Duin en Bosch en voormalig lid van het bestuur van PvdA Kennemerland Midden. Ze werkt als zelfstandig onderzoeker op het terrein van sociaal-economie, financiën en het sociaal domein. Jose

Meer over Jose Smits